Overførsler i Danmark
- Hvordan sletter jeg en fast overførsel?
Mobilbank:
- Vælg ‘Betalinger’ øverst på forsiden
- Tryk herefter på ‘Kommende betalinger’
- Tryk på den betaling, du ønsker at slette og tryk på ‘Slet’ i højre hjørne
- Tryk derefter på ‘Slet’ igen for at bekræfte sletningen
Netbank:
- Hold musen over ‘Betalinger’
- Klik på ‘Kommende betalinger’
- Find den betaling du ønsker at slette og klik på de tre prikker i højre side
- Hvis du vil slette én enkelt betaling vælger du ‘Slet betaling/overførsel’
- Hvis du vil slette betalingen permanent skal du vælge ‘Slet alle gentagelser’
- Hvordan laver jeg en overførsel?
Overførsel i Mobilbank:
- Tryk på ‘Betal‘ øverst i venstre side
- Vælg den konto du ønsker at overføre fra
- Tryk på ‘Vælg modtager‘ og udfyld felterne
- Indtast beløbet
- Udfyld tekst til egen konto
- Udfyld Meddelelse / Reference
- Vælg forfaldsdato, eller vælg ‘Overfør straks‘, hvis det er til en konto udenfor Nordea og modtager skal modtage pengene straks
- Tryk ‘Fortsæt‘ og godkend med NemID
Overførsel i Netbank:
- Hold musen over ‘Betalinger’
- Klik på 'Overfør penge'
- Udfyld felterne
- Vælg ‘Gem og godkend senere’ eller ‘Godkend’
- Åbner i nyt vindue
- Hvor hurtigt er min overførsel fremme hos modtageren?
Hastigheden af sin overførsel afhænger af, hvilken bank modtageren har og hvilken overførselstype du vælger.
- En straksoverførsel samt en overførsel til en anden Nordea-konto er begge fremme ved modtageren inden for få sekunder, uanset hvornår du laver overførslen.
- En standardoverførsel, der laves i Mobilbank eller Netbank inden kl. 12:00 er fremme samme dag. Hvis den laves efter kl. 12:00, er den først fremme næste hverdag.
Laver du en standardoverførsel fredag efter kl. 12:00, er overførslen først fremme hos modtageren den følgende mandag. Overfører du efter kl. 12:00 inden en helligdag, er din overførsel fremme næstkommende hverdag.
- Kan jeg tilbageføre en overførsel?
Hvis du har lavet en fejloverførsel enten via Netbank eller Mobilbank, som du gerne vil have tilbageført, skal du kontakte os, så vil vi være behjælpelige med at se om pengene kan komme retur. Du kan med fordel ringe igennem Mobilbank eller på 70 33 33 33.
Hvis du har lavet en fejloverførsel via Mobilepay, som du gerne vil have tilbageført, skal du kontakte modtageren af pengene.
- Hvordan finder jeg en kvittering på en regning eller overførsel?
Mobilbank:
- Tryk på din konto
- Find betalingen og tryk på den
- Øverst i billedet vælg 'kvittering'
- Du har mulighed for at videresende kvitteringen ved at trykke på ikonet med de tre ringe øverst i højre hjørne
Netbank:
- Klik på ‘Oversigt’ øverst i venstre hjørne
- I højre side under ‘Gå til andre tjenester’ skal du vælge ‘Netbank Privat’
- Der åbnes nu en ny fane med din gamle Netbank
- Vælg ‘Betalinger og overførsler’ i venstre side
- Vælg konto
- Vælg periode
- Klik på selve betalingen
- Du kan enten printe kvitteringen eller gemme den som pdf
- Åbner i nyt vindue
- Hvad koster en overførsel?
Det er gratis at overføre mellem egne konti og lave en almindelig overførsel samt en sammedags-overførsel. En straksoverførsel har en pris på 1 kr. pr. overførsel.
- Hvorfor kan jeg ikke overføre penge fra min konto?
Der kan være flere årsager til, at du ikke kan overføre fra din konto. Du kan med fordel kontakte os igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.
- Hvad gør jeg, hvis jeg har overført til den forkerte?
Eksisterer kontonummeret som du har overført til ikke, vil pengene automatisk komme retur efter 1-3 hverdage.
Hvis kontonummeret eksisterer, skal du kontakte os. Du kan med fordel ringe til os igennem din Mobilbank eller på 70 33 33 33.