Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Oprettelse og lukning af konto

Flere spørgsmål om oprettelse og lukning af konto

Hvordan lukker jeg en konto?

Du skal sende en mail via Mobilbank eller Netbank med kontonummeret på den konto du ønsker at lukke.

Hvis det drejer sig om en fælleskonto, skal begge ejere give samtykke til lukning af kontoen, ved hver især at sende os en mail. 

Kan jeg selv oprette en fælleskonto?

For at vi kan oprette en fælleskonto, skal alle, som skal have adgang til kontoen, være kunder i Nordea. 

Er I kunder hos os i forvejen, kan du sende en sikker mail via Mobilbank eller Netbank. I mailen skal du oplyse jeres CPR-numre, og hvilken kontotype I ønsker at oprette. 

Hvis I begge ikke er kunder i Nordea, kan I blive oprettet her

Med en fælleskonto hæfter alle lige meget for kontoen. 

Hvordan ændrer jeg navnet på min konto?

Mobilbank:

  1. Først skal du trykke på 'Oversigt' i bunden af skærmen og vælge den konto, hvis navn du ønsker at ændre. 
  2. Nu skal du vælge 'Indstillinger'.
  3. Her vil du kunne ændre navnet på din konto

Netbank:

  1. Når du er logget på Netbank, skal du klikke på 'Indstillinger'.
  2. Vælg nu 'Design min Netbank' i venstre side.
  3. Herefter vælger du 'Ret min forside'.
  4. Du kan nu rette navnene på de ønskede konti og trykke 'Gem' nederst i højre hjørne.
Hvordan opretter jeg en konto?

Er du allerede kunde i Nordea, kan du selv oprette en ny konto i din Netbank.

Netbank:

  1. Log på Netbank
  2. Klik på 'Konto' i venstre side
  3. Klik på 'Opret konto'
  4. Vælg kontotype
  5. Udfyld og klik 'Fortsæt'
  6. Sæt flueben i boksen og bekræft