Chat Åbner i nyt vindue Find os Åbner i nyt vindue

Alle spørgsmål og svar om betalinger til udlandet

Betalingsservice (NETS)

Hvordan tilmelder jeg en BS-betaling?

Du kan tilmelde en BS-Betaling på to måder. Enten ved betaling af girokort/Indbetalingskort. Eller direkte tilmelding. 

Sådan gør du, ved betaling af girokort/indbetalingskort: 

Log på NetbankÅbner i nyt vindue

• Klik på den konto, girokort/indbetalingskort skal betales fra

• Klik på ’Betalingsoversigt’

• Klik på ’Betal regninger’ i ’Betaling og Overførsler’ i venstre side

• Udfyldt felterne og tryk ’Tilmeld Betalingsservice’

• Klik på Send

• Godkend med Adgangskoden

• Girokort/Indbetalingskort er nu tilmeldt fra næste måned.

Sådan gør du ved direkte tilmelding:

Log på NetbankÅbner i nyt vindue

• Klik på ’Betaling og Overførsel’

• Klik på ’Tilmeld Betalingsservice’

• Udfyldt felterne og tryk ’Send’

• Godkend med Adgangskoden

• Betalingen er nu tilmeldt, fra næste måned.

Hvordan sletter jeg en BS-betaling?

Du kan slette en BS-betaling i netbank, senest 4 bankdage før betalingen sker. Du kan vælge, om betalingen skal afvises en enkelt gang eller permanent. 

Nordea kan afvise BS-betalingen til og med den 7. kl.16 i måneden, også selvom den er blevet betalt. Pengene kommer retur, 2 bankdage efter betalingen er gennemført. 

Hvis du har en BS-betaling, der skal betales efter d. 7. i måneden (fx d. 27) og skal afvises, skal det gøres inden d.7. i samme måned. Ellers skal BS-betalingen helt afmeldes, for at den ikke bliver betalt. 

Sådan gør du: 

  • Log på NetbankÅbner i nyt vindue
  • Klik på kontoen, hvor BS-betalingen er tilmeldt
  • Klik på ’Slet’
  • Vælg om det skal være den aktuelle eller fremtidige betalinger
  • Klik på ’OK’
  • Godkend med ’Adgangskoden’

 Slet BS betaling

Du kan også afvise en betaling på Mobilbank. 

Sådan gør du:

  • Log på Mobilbank
  • Klik på kontoen eller ’Kommende Betalinger’
  • Klik på betalingen, du ønsker at afvise/slette
  • Klik ’Afvis’
Kan jeg ændre kontonummeret i BS-betalingen?

Du kan ikke selv ændre kontonummeret i ’BS-betalingen’. Det kan Nordea. Kontakt Nordea via chat i netbanken eller på 70 33 33 33 for at få hjælp til at rette det.

Kan jeg selv ændre beløbet i en BS-betaling?

Nej, det er firmaet, der sender opkrævning til dig, der bestemmer beløbet. Hvis det ikke stemmer, med hvad I aftalte, kan du afvise betalingen. Det gør du ved at slette den.

Hvor finder jeg min BS-oversigt?

Du finder BS-oversigten i Netbank/Mobilbank. Enten på kontoen og Betalingsoversigten (husk at ændre Periode til den måned, du søger), eller under Arkiv. 

Du kan finde BS-oversigter 18 måneder tilbage.

Sådan gør du:

  • Log på Netbank
  • Klik på kontoen og ’Betalingsoversigt’
  • Ændre ’Periode’ til den måned, du søger

Find BS-oversigt

 

Nu kan du se dine betalinger. Ellers kan du også se den samlede BS-oversigt, sådan gør du:

  • Log på Netbank
  • Klik på ’Arkiv’ i bunden i venstre side
  • Klik på ’BS Oversigter’
  • Vælg den måned, du søger
  • Åben pdf filen
  • BS-oversigten åbner i et nyt billede.
Jeg kan ikke åbne min BS-Oversigt eller se betalingen

Det kan skyldes, at du skal nulstille din internetopsætning (Google Chrome, Internet Firefox, Safari osv.). Cookies og historikdata kan nogle gange få Nordeas sikkerhedssystem til at vise en blank side, fordi den af sikkerhedsmæssige årsager afviser at åbne PDF-filen. Nulstil og log på Netbank igen.

Sådan gør du:

Hvor finder jeg en BS-oversigt, der er ældre end 18 måneder?

Hvis du går i Arkiv og finder BS-oversigter her, kan du gå to år tilbage. Alternativt, download BS-appenÅbner i nyt vindue til mobilen. Her kan du gå fem år tilbage. 

Ellers skal du kontakte Nordea og bestille den. Det koster et gebyr på 30 kr.