Nye vilkår for dig der har fået MitID

MitID afløser NemID, og det betyder, at Nordeas vilkår er blevet opdateret, så det fremgår, at MitID er den nye sikkerhedsløsning i Nordea. Hvis du vil se de opdaterede vilkår samt reglerne for MitID, kan du finde dem her på siden.

Behold NemID indtil videre

Selvom du har fået dit MitID og kan bruge det til flere af Nordeas digitale tjenester, har du i en overgangsperiode stadig brug for dit NemID. Det skyldes, at du stadig skal bruge NemID de steder, som endnu ikke er begyndt at bruge MitID - fx når du handler online med dit kort eller til nogle offentlige selvbetjeningsløsninger. Derfor er det vigtigt, at du stadig beholder dit NemID et stykke tid endnu.

Pas godt på dit MitID

MitID lever op til de nyeste standarder for sikkerhed, så du også i fremtiden kan føle dig tryg, når du identificerer dig på internettet. Men husk, at ligesom dit pas er dit fysiske ID, så er MitID dit digitale ID. Derfor er er det vigtigt, at du passer godt på dit MitID. Del aldrig dit bruger-ID og kodeord med andre!

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

På nordea.dk/MitID kan du læse mere om MitID og skiftet fra NemID til MitID. Du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Ringer du til os via din Mobilbank, ved vi allerede, hvem du er, når vi tager telefonen. Og du er naturligvis også velkommen til at ringe på 70 33 33 33.